SBC teams aan de slag tijdens het Analyse Lab

Op 6 november zitten de 60 deelnemers aan de Sustainable Business Challenge weer klaar voor het Analyse Lab. Elk van de 15 teams duikt vandaag dieper in het vraagstuk dat hen door de bedrijven is gegeven. De deelnemers worden klaargestoomd voor de Inhousedag op 13 november.

Moderator Erwin verwelkomt de deelnemers door het opnoemen van de teamnamen, zoals  Green’N Gold, ENGIEneers, en WeerWater. Daarna gaat de middag van start met een teamanalyse, een vervolg op de kennismaking tijdens de Kick-off. De teamanalyse helpt de deelnemers met een goede samenwerking, omdat ze dankzij de gesprekken elkaars competenties en valkuilen leren kennen. “Wij kwamen erachter dat de valkuil van de ene persoon, juist weer een competentie van een ander is. Zo komen we er samen wel”, aldus een van de deelnemers.

Dan komt ook Barbara Hofwijks in de studio om te spreken. Zij is Country Lead voor het Platform Innovation binnen Vattenfall en benadrukt het belang van bottom-up ideeën: “Omdat we onze werknemers de ruimte geven zelf ideeën in te brengen, komen we verder”. Vattenfall is dit jaar partner van de Sustainable Business Challenge.

Verduidelijkende en verdiepende vragen
Na de pauze gaan de teams met het vraagstuk aan de slag, en bereiden ze zich voor op de Inhousedag. De workshop hoofdvraaganalyse helpt daarbij. Aan het einde van de dag hebben de teams elk een lijst met zowel verduidelijkende als verdiepende vragen opgesteld. Zo gaan ze volgende week tijdens de online inhousedag goed voorbereid bij de bedrijven op bezoek.

 

 

Wil je meer zien van de middag? Check dan ons fotoalbum op Facebook!